Nadané děti se od ostatních dětí liší nejen ve schopnostech, ale i v některých charakteristikách vývoje a zrání.
Asynchronním vývojem rozumíme obvykle nápadné vývojové nerovnoměrnosti, nejčastěji mezi sociálním, emočním, motorickým, kognitivním vývojem, ale i v rozvoji některých specifických schopností. Někteří badatelé se domnívají, že právě nadané děti mají zvláště v útlém věku větší tendenci k vývojovým nerovnoměrnostem. Jakým způsobem se takový vývoj nejčastěji projevuje? Proč bývá pro okolí obtížně pochopitelný a přijatelný? Jak ovlivňuje samotné dítě i jeho nejbližšího okolí?
O tom všem si budeme povídat s rodiči nadaných dětí v Jihomoravském kraji.
Lektorka: doc. Šárka Portešová
Věnuje se problematice dvojí výjimečnosti, tedy souběhu nadání a handicapu. Je autorkou monografií Rozumově nadané děti s dyslexií (2011), Skryté nadání (2010) a řady časopiseckých studií. Zajímá se i o problematiku časného čtenářství nadaných předškoláků. V současné době je součástí týmu aktivity Podpora vzdělávání nadaných žáků v JmK, pracuje v Institutu výzkumu dětí, mládeže a rodiny a na Katedře psychologie Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity (FSS MU), kde vyučuje kurzy Pedagogické a školní psychologie a Psychologie výchovy a vzdělávání.
Na přednášku je nutná registrace předem.
Tato přednáška je součástí portfolia aktivit pro rodiče nadaných dětí identifikovaných v Jihomoravském kraji a to i díky projektu Podpora vzdělávání nadaných žáků v JmK. Více informací o přednáškách pro rodiče a rodičovských skupinách, kroužcích, příměstských táborech a exkurzích pro nadané děti, stejně jako vzdělávacích kurzech pro pedagogy najdete na www.jsmenadani.cz.
Květen 2025 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |